چگونه پوشش مناسب کف اتاق فرزندم را انتخاب کنم؟

مهم ترین اصل در طراحی داخلی منازل یا محیط های مختلف این است که بدانید چه می خواهید و چگونه باید به آن دست بیابید. این مهم از طریق آشنایی با شکل مواد مورد نظر شما، حسی که دوست دارید در مواجه با محیط مورد نظر بگیرید و یا مواردی از این نوع بدست می آید.در زمان تغییر دکوراسیون اتاق کودکان باید بدانید روند این کار با روند تغییر دکوراسیون اتاق بزرگسالان کمی تفاوت دارد. در ابتدا باید به کاربردی بودن و تناسب تمام فاکتورها و عوامل موجود در اتاق بچه ها توجه داشت، چرا که کودکان راحتی را به ظاهر ترجیح می دهند. به غیر از راحتی موارد دیگری هم هستند که باید به آنها توجه کرد.

1- فضا

پیش از این که وسایل داخل اتاق کودک را انتخاب کنید، باید ببینید که چه میزان فضا در اختیار دارید. حواستان به شکل و اندازه اتاق باشد و قبل از اینکه وسیله ای برای اتاق خریداری کنید، کاملا آن را براندازکنید. باید به شکل و رنگ و راحتی وسایل،مبلمان مورد استفاده و ابزار اضافی داخل اتاق خوب فکر کنید. وقتی خوب فکر کردید و به تصویری واضح از آنچه که می خواهید در اتاق پیاده سازی کنید رسیدید، به سراغ خرید وسایل بروید.

اگر کودکتان به سنی رسیده که می داند چه چیزی را دوست دارد و یا می خواهد، او را با خودتان همراه کنید. مطمئناً فرزند دلبندتان بهترین

شخص برای همراهی درخرید خواهد بود چرا که به شما می گوید از چه چیز خوشش آمده و کدام وسیله را دوست دارد. زمانی که کودک موکت و یا فرش مدنظرش را انتخاب کرد، شما از آن به عنوان مبنایی استفاده کنید که تمام وسایل روی آن قرار می گیرند. اگر فرزندتان به سنی نرسیده که قوه تشخیص داشته باشد، همه ی کار انتخاب و خرید به عهده خودتان خواهد بود. و در نهایت باید کفپوش را با سلیقه خود انتخاب کنید، کفپوشی که با آن مبلمان و وسایلی که در ذهن خود ساخته و پرداخته اید هماهنگ باشد.

2- راحتی و امنیت

 اگر فرزندتان نوپاست، بیشتر وقتش را در حال بازی و نقاشی روی کفپوش اتاق خواهد گذراند و روی زمین دراز می کشد و غلط می خورد. مطمئناً این کارها باعث کثیف شدن و خوردگی موکت و کفپوش می شود.بخاطر همین باید موکتی را انتخاب کنید که مقاوم باشد و براحتی پاک شود. همچنین باعث آسیب رساندن به پوست لطیف کودکان نشود.خرید کفپوشی همچون فرش برای اتاق کودکان کم سن و سال کاری غیر ضروری است، چون هم باید هزینه بیشتری نسبت به موکت برای خرید آن پرداخت و هم طرح های آن کمتر مورد توجه کودکان قرار می گیرد. آنها وقتی سن و سال کمی دارند از دیدن موکت های رنگی با اشکال مختلف،لذت زیادی می برند.

اگر کودک تان به سنی رسیده که می داند چه چیزی را دوست دارد و یا می خواهد، او  را با خودتان همراه کنید. مطمئناً فرزند دلبندتان بهترین شخص برای همراهی درخرید خواهد بود.

همین باعث ایجاد احساس راحتی در بچه ها می شود. مطمئناً طرح زیراندازی که فرزندتان انتخاب کرده،باید طی سال های بعد عوض شود چون وقتی بزرگتر می شوند به نظرشان بچه گانه و حتی خنده دار خواهد آمد.

معمولاً کفپوش های مناسب برای اتاق کودکان از موادی همچون پلی پروپیلن، پشم،کنف و یا الیاف مصنوعی ساخته می شوند. اما بیشتر سازندگان از پلی پروپیلن برای تولید موکت استفاده می کنند چرا که آسان تر پاک می شوند و ظاهری زیبا دارند. به علاوه تمام مسائل ذکر شده، باید به امنیت کودکان در زمان انتخاب و خرید کفپوش دقت کرد. معمولاً کف منازل لغزنده هستند و باید کفپوشی برای اتاق ها انتخاب شوند که بتوانند بدون لیز خوردن و کمترین حرکتی سر جایشان بمانند تا کودکان در زمان دویدن و بازی کردن زمین نخورند.

3-  رنگ، طرح، الگو و نقش و نگارها

همانقدر که انتخاب رنگ دیوارها مهم است، انتخاب رنگ کفپوش هم مهم است. دیوارها ساختار اتاق را می سازند، موکت و کفپوش هم می تواند مکمل آنها باشد. حتی این موکت می تواند زیبایی و جلوه دیوارها را چند برابر کند. در ضمن شاید شما فردی هستید که بیشتر به سمت ساده بودن و سادگی گرایش دارید، اما باید بدانید که کودکان اینگونه نیستند و علاقه ای به سادگی و ساده بودن ندارند.

بچه هاکفپوش با طرح باربی و یا موتورسیکلت را نسبت به یک موکت و یا فرش ساده با طرح های معمولی ترجیح می دهند. برای فرزندتان یک کفپوش رنگی و جذاب بخرید تا حس شادی و بازی های کودکانه در اتاقش روان باشد. حواستان باشد کفپوشی که می خرید هماهنگی با رنگ اتاق داشته باشد به قول معروف به رنگ اتاق بیاید.

4- شکل و اندازه

خوب است بدانید هیچ محدودیتی درانتخاب اندازه و اشکال کفپوش ها ندارید چرا که مدل های بسیار زیادی وجود دارند و کودکان می توانند هرکدام را که می خواهند و باب میل شان است انتخاب کنند. این اشکال از شخصیت های کارتونی گرفته تا اشکال هندسی و آموزشی، همگی در بازار موجود هستند. توجه ویژه ای به لوازمی که می خواهید به محیط اتاق اضافه کنید، داشته باشید. این توجه باعث آن خواهد شد محیط طوری که دلتان می خواهد به چشم بیاید. یکی از اساسی ترین و مهم ترین لوازم که به طور کل می تواند تاثیر شگرفی در ظاهر اتاق داشته باشد، انتخاب درست یک فرش و یا موکت است. مهم نیست دکور چه نوع اتاقی را تغییر می دهید، مهم انتخاب کفپوشی است که بتواند کف اتاق را به زیبایی بپوشاند و به آن هارمونی و هماهنگی در رنگ و شکل دهد.

worththebuy.net