چند هزار متر موکت روی دریا

کویین مری۲ یک اقیانوس پیمای عظیم الجثه است که توسط دریاداران بریتانیایی طراحی و به کمک یک شرکت کشتی سازی فرانسوی در سال ۲۰۰۳ ساخته شد. هزینه ساخت این اقیانوس پیما چیزی نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار بوده است.

اقیانوس پیماها را می توان به شهرهای کوچکی تشبیه کرد که تمام احتیاجات انواع طبقات اجتماعی مردم را برای چندین ماه تامین خواهند کرد، چرا که این کشتی ها برای سفرهای طولانی بین اقیانوسی طراحی و تولید می شوند و ممکن است ماه ها بر روی آب باشند.

برای این اقیانوس پیمای ۱۵۰ هزار تنی که می توان آن را لوکس ترین کشتی دنیا دانست، ۶۵ هزار متر مربع موکت پشمی با طرح های متنوع تولید و نصب شده است. در ساخت موکت های کویین مری ۲ از ۷۰ طرح مختلف استفاده شده که همگی جلوه گرم و دلچسبی به محیط بخشیده اند.

یکی از عوامل مهم در لوکس بودن کویین مری ۲، نوع ساخت و کیفیت بالای متریال استفاده شده و همچنین طرح های خاص کفپوش ها و موکت های آن است. بد نیست بدانید طرح های موکت کویین مری ۲ از طرح های موکت کویین مری ۱ الهام گرفته شده اند.

انگلیسی ها کوین مری۱ (نسل اول اقیانوس پیمای کویین مری) را برای مقابله با اقیانوس پیماهای آلمانی که در اواخر دهه ۱۹۲۰ میلادی ساخته شده بودند، طراحی کرده و ساختند.

www.brintons.net