چگونه نواقص دیوار را با کاغذدیواری پنهان کنیم؟

الگوهای بافت دار یک کاغذ دیواری می تواند نقاط ضعف دیوار را مخفی کند. امروزه سطوح کاغذ های دیواری شامل بافت های پارچه ای، کاغذ کرافت، آلمینیوم، فویل، وینیل گسترش یافته و حتی پارچه ای هستند. نمونه های دیگر شبیه سازی ظاهر سنگ مرمر، چوب، چرم و حتی پوست حیوانات، از الگوهای بافته کاغذ دیواری هستند. همه این ها دیوار پوش هایی هستند که ضمن پنهان کردن عناصر ناقص میتوانند یک اتاق بزرگتر، گرمتر و روشن تر به وجود آورند.کاغذ دیواری با تصاویرمتقاطع نیز می تواند برخی از ابعاد دیوار را به خود اختصاص دهد و همچنین در پوشش نواقص کمک کند.

خطوط و دیگر الگوهای عمودی را که بر ارتفاع تأکید می کنند، سرزندگی و رسمی بودن را نشان می دهد. الگوهای عمودی، از جمله گلهای رنگی که شکل V یا U دارند، سقف را به نظر می رسد بلندتر نشان میدهند. الگوهای افقی نیز اتاق های باریک را وسیع تر ظاهر می دهند.

بافت و الگوها در انتخاب بهترین کاغذ دیواری

برخی از کاغذ دیواری ها با بافت های متنوع برای ایجاد ظاهری یکنواخت تنها با رنگ قابل استفاده هستند. چگونگی استفاده از اتاق و نحوه انتخاب الگوهای کاغذ دیواری را در این مرحله در نظر بگیرید. الگوهای کاغذ های دیواری بافت دار معمولا برای دیوار پشت تخت یا یک مبل مورد استفاده قرار میگیرند. به طور کلی، الگوهای بافتی در یک اتاق باید به صورت گاه به گاه استفاده شوند، در حالی که طرح های مسطح می توانند دیوارهای بیشتری را بپوشانند.

تصاویر پس زمینه با نقوش گل و طرح دار،  یک سبک کلاسیک ارائه می دهند. البته لازم نیست از کاغذ دیواری های گلدار به صورت سنتی استفاده  کنید. بسیاری از این طرح ها و الگوها را می توان در سبک معاصر نیز اعمال کرد و سبکی مدرن با احساس تازه و هیجان انگیز به وجود آورد.طرح های تصویر زمینه های همچون جنگل و درخت ، یک اتاق احساس سر زندگی را به خانه شما خواهند آورد یا طرح های حیوانی مثل پرنده ظریف و پروانه نه فقط برای اتاق کودکان بلکه می توانند سبک شما را نیز به اتاق نشیمن اضافه کند.