برای انتخاب مناسب ترین رنگ کاغذ دیواری به چه نکاتی توجه کنیم؟

انرژی رنگ ها دریک اتاق می تواند احساسات و حالات شما را نیز تنظیم کند. برای ایجاد یک فضای باز و بلندترنشان دادن سقف، الگوهای با پس زمینه های رنگ سرد مانند سبز، آبی یا بنفش روشن را انتخاب کنید. رنگ های نرم و سرد نشان دهنده ی آرامش در فضا هستند. در حالی که رنگ های گرم همانند قرمز، زرد، و نارنجی حامل حس زندگی هستند. این رنگ های گرم انتخاب محبوب در خانه های منطقه های با آب و هوای سرد هستند. همچنین در اتاق های شمالی به خوبی کار می کنند. ضمنا باید بدانیم که رنگ های شدیدتر، هیجان بیشتری به اتاق می دهد.

برای ایجاد روشنایی و نور بیشتر در اتاق شمالی، حیاط خلوت تاریک و یا فضای دیگر، از پوشش های دیواری که نور را در اطراف اتاق منعکس می کنند، مانند الگوهای رنگ روشن و دارای سطوح براق، استفاده کنید. همچنین الگوهای با سطوح صاف، که نور را به اندازه حداکثر منعکس می کنند، را در نظر بگیرید. رنگ های تیره، نور را جذب می کنند وباعث گرم شدن فضا میشوند. همچنین دیوارها را نزدیک به هم جلوه میدهند، به طوری که اتاق کوچکتر به نظر میرسد. سطوح متخلخل همچنین تمایل به ایجاد یک دیوار تیره تر دارند.

مناسب ترین مقیاس الگوهای کاغذ دیواری

انتخاب یک طرح صاف یا بافت دار در مورد سبک شخصی است. برای یک فضای سرگرمی، رنگ روشن، انواع موتیف با نقوش کوچک را انتخاب کنید که به طور مرتب از هم فاصله دارد، تاثیر تزئینی مرزها را نیز فراموش نکنید. الگوهای کوچک در مقیاس کوچک، باعث می شود احساس راحتی داشته باشند، در حالی که طرح های بزرگ در مقیاس بزرگ تر، باعث می شود اتاق ها بیشتر صمیمی شوند. برای ایجاد یک اتاق خالی، الگوهایی با مقیاس بزرگ را با رنگ های روشن و زمینه های تاریک انتخاب کنید. برای دیوارهای پشت تخت، یک الگوی بزرگ با ابعاد باز مانند یک طرح برجسته را امتحان کنید.

یک اتاق با کاغذ دیواری های بدون الگو میتواند خالی شود، در حالی که یک اتاق با الگوهای بیشمار نیز میتواند خسته کننده شود. هنگام ترکیب این الگوها، در یک اتاق یا بین مناطق مجاور، این مقادیر و ابعاد را رعایت کنید.

برجسته کردن عناصر با انتخاب کاغذ دیواری

از یک کاغذ دیواری، برای برجسته کردن یک دیوار یا ویژگی خاص، برای جذاب ساختن یک قطعه مبلمان ، یا به سادگی برای تکمیل و یا ایجاد تضاد با رنگ در طرح خود استفاده کنید. لازم نیست که کاغذ دیواری را به دیوارها محدود کنید. پشت قفسه بندی ها برای کتاب ها، قاب عکس ها و دکورهای کوچک یک پس زمینه رنگارنگ ایجاد کنید. با اضافه کردن الگوی خاص به یک اتاق می توانید، یک چهره ی کاملا جدید در فضای خانه خود ایجاد کنید وعلاقه به فضا را افزایش دهید.

به طور مثال از کاغذ دیواری با خطوط قرمز و آبی برای اتاق نشیمن خود بهره بگیرید و سبک ساحلی اتاق را در اتاق اعمال کنید. و یا با نوارهای رنگی به رنگ های پرانژری، یک احساس جسورانه و غیر متعارف در فضا به وجود آورید. اگر شما تصاویر پس زمینه های قدیمی را دوست دارید، کاغذهای دیواری یکپارچه را انتخاب کنید تا انرژی قرون گذشته را به طور فوری به فضا اضافه کنید. کاغذ دیواری های سیاه و سفید، نقاشی های دیواری و طرح های آجر مصنوعی در حال حاضر گزینه خوبی برای ایجاد یک دیوار با ویژگی منحصر به فرد است.