چند نکته در انتخاب و خرید کاغذ دیواری

اگر به دنبال خرید کاغذ دیواری هستید کمی دست نگهدارید. با توجه به تنوع بالای محصولات موجود در بازار ممکن است سردرگم شوید اما، اگر به چند مورد توجه داشته باشید کار انتخاب کاغذ دیواری به خریدی دلچسب و ماجراجویانه بدل می‌شود. خوب است بدانید تنوع بسیار زیادی که در طرح‌ها وجود دارند به خاطر نوع ساخت و مواد مورد استفاده آنهاست. با توجه به موارد مهم اشاره شده برای انتخاب کاغذدیواری ، کار شما برای این انتخاب راحت تر خواهد شد.

کاغذ دیواری‌های گران قیمت همیشه گزینه مناسبی برای خرید نیستند، چرا که می‌توان با اندکی جستجو طرح‌های زیبایی یافت که قیمت مناسبی داشته و از لحاظ کیفی در رده خوبی قرار دارند.

-‌ کاغذ دیواری‌های وینیلی، لایه‌ای از وینیل روی خود دارند. این لایه محافظ قابلیت شستشو را به شما می دهد. شما به راحتی می‌توانید با یک اسفنج، آب و صابون کاغذ دیواری را شسته و آلودگی‌ها را از روی آن پاک کنید. کاغذ دیواری‌های وینیلی چون آلودگی کمتری را جذب می کنند، بهترین انتخاب برای آشپزخانه ها هستند و مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

کاغذ دیواری های فویلی و ساخته شده از پلی استر هم، انتخابی مناسب برای اتاق‌های کوچک کم نور هستند. سطح براق این نوع از کاغذهای دیواری، می تواند تا حدی کمبود نور را جبران کند.

یکی از مهم ترین تفاوت‌های موجود بین کاغذ دیواری ها، وجود و یا عدم وجود چسب در آن است. عمده کاغذ دیواری ها دارای ماده چسبناکی هستند که از طریق آغشته شدن با آب مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

انواع دیگری هم هستند که این قابلیت را ندارند و باید چسب را برای آنها بصورت جداگانه تهیه و استفاده کرد. این نکته را باید یاد داشته باشید، کاغذ دیواری‌های چسبی برای خرید مناسب ترند چرا که سرعت بیشتری در نصب دارند.

در هنگام انتخاب یک کاغذ دیواری به قابلیت “پوست کنی” آن دقت کنید. پوست کنی به معنای قابلیت کندن کاغذ دیواری از روی دیوار است. اگر کاغذ دیواری به راحتی از روی دیوار کنده شود می توان هر زمان آن را برداشت و نوع دیگری جایگزین آن کرد.

بی شک سلیقه عامل مهمی در انتخاب کاغذ دیواری است. بهتر است قبل از انتخاب طرح دلخواهتان به موارد زیر هم دقت کنید:

الگو و نوارهای عمودی طراحی شده روی کاغذ دیواری باعث می شود سقف محل بلندتر به نظر برسد.

استفاده از کاغذ دیواری هایی که الگو و شکل های بزرگ دارند در اتاق هایی با مساحت کم باعث کوچک بنظر رسیدن فضا می شود. بهتر است از این طرح ها در اتاق های بزرگ استفاده شود.

کاغذ دیواری ها با طرح های ظریف برای اتاق های کوچک مناسب هستند.

رنگ های تیره، باعث کوچک به نظر رسیدن محیط می شوند و کاغذ دیواری هایی که زمینه روشن دارند باعث بزرگ به نظر رسیدن فضا می شوند.

wallpaperstogo.com