مراقبت و نگهداری از لمینیت

نظافت لمینیت اگرچه کار ساده ای است،اما دارای اهمیت زیادی می باشد. لمینت بر خلاف پارکت برای درخشندگی نیازی به واکس یا پولیش ندارد. این موضوع مزیت برجسته لمینت محسوب می شود. شما می توانید با رعایت نکاتی ساده کفپوش لمینت پالاز را مانند روز اول، نو نگهدارید.

– کشیدن جاروبرقی حداقل روزی یکبار، اولین و ساد ه ترین راه مراقبت از این پوشش های کف است. تجمع گرد و غبار یا مو موجب می شود که با گذشت زمان سطح لمینیت دچار آسیب شود. آلودگی هایی مانند لکه ها، قطرات آب و یا گل و لای نباید برای مدت طولانی روی سطح باقی بمانند. بنابراین آنها را بلافاصله از روی لمینیت پاک کنید.

– از کشیدن اسباب و اثاثیه بر سطح لمینیت پرهیز کنید. اگرچه این پوشش ها دوام و عمر بالایی دارند اما می بایست در برابرخراشیدگی محافظت شوند.

برای محافظت بیشتر، می توانید تکه های نمد یا موکت را زیر پایه های اثاثیه و لوازم سنگین بچسبانید و یا به کفش های پاشنه بلند و همینطور میخ های برآمده از پاشنه کفش توجه داشته باشید.

– لکه های شمع یا آدامس را می توانید به راحتی پس از قرار دادن یخ روی محل و قدری تامل، به آرامی از ناحیه مورد نظر جدا کنید.

– لکه چای، آبمیوه یا نوشابه را با ترکیب آب ولرم و شامپو موکت و با استفاده از یک پارچه سفید و تمیز پاک کنید.

-از شستشوی لمینیت با آب فراوان خودداری نمایید. در صورت نیاز به منظور تمیز کردن لمینیت، فقط از پارچه سفید یا حوله سفید نمدار استفاده کنید.

– هرگزگلدان های گل طبیعی را مستقیماً بر روی لمینیت قرار ندهید.

bartarinha.ir