چگونه دکوراسیونی زیبا و مدرن داشته باشید؟(قسمت اول)

چیدمان مدرن داخلی منزل به طبع قوانین و اصولی دارد که شاید هرکسی به آنها توجه نکند. برخی عقیده دارند که طراحی مناسب دیوارها و یا معماری داخلی منزل و خرید لوازم شیک ، همه چیز در داشتن یک دکوراسیون داخلی شیک و مدرن است . نمی توان اهمیت این نکات را ندید گرفت ولی در این میان بایدها و نبایدهایی وجود دارد که شما را در چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان هدایت می کند.

نکاتی که شما باید در چیدمان دکوراسیون داخلی منزلتان در مراحل اولیه و یا تغییر دکوراسیون دقت کنید، ریز نکاتی هستند که خانه ی شما را به یک محل زیبا و جذاب و در عین حال شیک تبدیل می کنند.

حتماً شما هم دوست دارید خانه ای زیبا داشته باشید اما نمی دانید از کجا شروع کنید یا چه کارهایی را برای زیباتر شدن آن انجام دهید. ما به شما در این راه یاری می رسانیم. در زیر نکاتی در مورد بایدها و نباید های دکوراسیون خانه آورده شده است.

1- برای زیبا و جذاب جلوه دادن محیط زندگی خود لازم نیست حتما از مبلمان های گران قیمت استفاده کنید. توصیه می کنیم قبل از خرید مبلمان یا رنگ آمیزی منزل خود چند کتاب دکوراسیون تهیه کنید؛ حتما در آنها ایده های جالبی برای رنگ و نحوه چیدمان وسایل پیدا می کنید.

۲- در فنگ شویی و طراحی نظم به عنوان تقویت کننده انرژی های مثبت و دفع کننده انرژی های منفی استفاده می شود.

3- رنگ آبی از رنگ های سرد است که با یادآوری صدای دلنواز دریا آرامش و سکون در افراد به وجود می‌آورد. این رنگ در همنشینی با بسیاری از رنگ‌ها ریتم موزون و زیبایی می‌آفریند و چشم بیننده را محو تماشای خود می‌کند زیرا علاوه بر حس آرامش، روحیه افراد را نیز بالا می‌برد و اعتماد به نفس را در وجود آن‌ها افزایش می‌دهد.

۴- رنگ آمیزی و تغییر لوازم، ارزان ترین روش ممکن برای ایجاد تنوع در دکوراسیون است، ضمن اینکه خود شما هم می توانید آن را انجام دهید.

5- نقاط کانونی خانه خود را به خوبی بشناسید، و سعی کنید این نقاط را از بقیه قسمت های خانه متمایز کنید، این نقاط کانونی می توانند دیوار پشت تلویزیون و یا دیوار شومینه باشند، آنها با رنگی متفاوت و یا کاغذ دیواری متمایز کنید.

۶- از گلدان گل های تازه به جای گل های مصنوعی استفاده کنید.

۷- نورپردازی منازل بهتر است فقط به واسطه لوستر های سقفی انجام نگیرد، از آباژورهای ایستاده و دیواری نیز کمک بگیرید.

8- اگر فضایی در خانه شما سرد و بی روح به نظر می رسد، برای گرم کردن آن از عناصر طبیعی مانند چوب یا گل و گیاه کمک بگیرید. حتی در فضایی که به سبک مدرن طراحی شده نیز می تواند از گل و گیاه استفاده کنید. نکته مهم این است که باید تعادل را رعایت کنید.

۹- یکی از دیوارهای خانه خود را انتخاب و آن را کاغذ دیواری یا رنگی متفاوت کنید تا بیشتر به چشم آید و مرکز توجه خانه شما شود. در اتاق های کوچک تر می توانید به جای دیوار، سقف را برای این کار انتخاب کنید.